Polityka prywatności
1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
Cel polityki prywatności
1.1 Zależy nam, abyś czuł/a się bezpiecznie, gdy obchodzimy się z Twoimi danymi osobowymi (zwanymi „Danymi Osobowymi”). Nasza polityka prywatności (zwana ”Polityką Prywatności”) ma na celu poinformowanie Cię, jakie Dane Osobowe są przetwarzane przez Na posiłek, jaki jest cel przetwarzania Danych Osobowych, okres przetwarzania Danych Osobowych, określenie Twoich uprawnień oraz naszej odpowiedzialności w związku z przetwarzaniem Danych Osobowych.
1.2 Polityka Prywatności dotyczy wszystkich rodzajów Danych Osobowych, które nam przekazałaś/eś podczas rejestracji lub zebranych za pośrednictwem Strony Internetowej, poczty e-mail, telefonu, czatu lub w innych sposób, przy kontakcie z Na posiłek. Polityka Prywatności dotyczy również Danych Osobowych generowanych przez Użytkowników, tj. informacji zebranych w trakcie Twoich wizyt na Stronie Internetowej i transakcji za pośrednictwem Strony Internetowej.
1.3 Wszelkie przetwarzanie Danych Osobowych odbywa się u nas, po to abyśmy mogli dostarczać, oferować i rozwijać nasze Produkty i Usługi zachowując wysoki poziom ochrony Danych Osobowych i z najwyższym poszanowaniem Twojej prywatności.
1.4 Wszelkie wyrazy lub wyrażenia pisane w treści niniejszej Polityki Prywatności z dużej litery mają to samo znaczenie jak w Definicjach zawartych w Regulaminie Sklepu Internetowego.
Administrator przetwarzania danych osobowych
1.5 Administratorem Danych Osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest spółka Na posiłek spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Stołecznego Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000978983, NIP 5291841332, REGON: 522390570, z siedzibą w Milanówku, gm. Milanówek, ul. Piłsudskiego 33, 05-822 Milanówek, (zwana dalej ”Na posiłek”)
1.6 Dane Osobowe zbierane przez Na posiłek za pośrednictwem Strony Internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (zwane „RODO”) oraz Ustawą z dn. 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
1.7 W przypadku pytań dotyczących Polityki Prywatności, przetwarzania Danych Osobowych lub Twoich praw, odsyłamy do kontakt@naposilek.pl
1.8 Jeśli nie jesteś zadowolona/y z otrzymanej od nas odpowiedzi i jeżeli uznasz, że przy przetwarzaniu Danych Osobowych dopuściliśmy się naruszenia przepisów RODO, masz możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) listownie Stawki 2, 00-193 Warszawa lub przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępną na stronie: https://www.uodo.gov.pl/pl/p/kontakt
Czym są Dane Osobowe?
1.9 Dane Osobowe to wszelkiego rodzaju informacje, które można bezpośrednio lub pośrednio przypisać żyjącej osobie fizycznej. Obrazy i nagrania dźwiękowe przetwarzane na komputerze również mogą stanowić Dane Osobowe. Zaszyfrowane dane i różnego rodzaju tożsamości elektroniczne są Danymi Osobowymi, jeśli można je powiązać z osobami fizycznymi. Każde działanie podejmowane na Danych Osobowych stanowi przetwarzanie, niezależnie od tego, czy odbywa się ono automatycznie, czy nie. Przykładami typowych zabiegów są zbieranie, rejestracja, organizacja, strukturyzacja, przechowywanie, przetwarzanie, przenoszenie i usuwanie.
2 CEL PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA ORAZ OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
2.1 Każda poniższa sekcja określa cel przetwarzania, podstawę prawną przetwarzania Danych Osobowych oraz okres przechowywania różnych kategorii Danych Osobowych, które nam zostały przekazane w związku z zakupami i komunikacją z Na posiłek.
- 1) ze względu na podjęcie działań zmierzających do zawarcia Umowy i realizację Umowy,
- 2) ze względu na prawnie uzasadniony interes,
- 3) na podstawie zgody i
- 4) w celu spełnienia wymogów prawnych lub decyzji urzędowych.
2.3 Jeśli chodzi o (1), przetwarzanie Danych Osobowych jest konieczne, abyśmy mogli wywiązać się z zawartej z Tobą Umowy, tj. co jest określone w naszym Regulaminie i warunkach członkostwa w Klubie Lojalnościowym. W kwestii punktu (2) przetwarzanie Danych Osobowych jest niezbędne dla naszych prawnie uzasadnionych interesów związanych z rozwojem, zarządzaniem, ochroną i marketingiem naszych produktów i usług, a także dla biznesowego i strategicznego zarządzania Na posiłek. W celach marketingowych, w punkcie (3) przetwarzanie ma miejsce tylko po uprzednim otrzymaniu zgody od Ciebie. Zawsze możesz zmienić swoje preferencje w celach marketingowych poprzez ustawienia komunikacji w Panelu Klienta. Na podstawie punktu (4) przetwarzanie Danych Osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego lub urzędowej decyzji.
2.4 Zakup Produktów lub Usług od Na posiłek
Kiedy kupujesz produkt lub usługę w Sklepie Internetowym, wykorzystywane są Dane Osobowe, które przekazałaś/eś nam podczas rejestracji (tj. imię i nazwisko, adres, numer telefonu, numer telefonu komórkowego, e-mail), w tym informacje o płatnościach i inne informacje, które nam przekazałaś/eś i które dotyczą Twojej dostawy.
Cel przetwarzania: Obsługa zamówienia i zakupu, tj. aby móc obsłużyć zakup/zamówienie Produktów i Usług od Na posiłek i dostarczyć je na adres dostawy podany podczas rejestracji. Dalsze przetwarzanie Danych Osobowych, które odbywa się po rejestracji, obejmuje sprawdzanie adresu.
Podstawa prawna: Realizacja Umowy. Zbieranie Danych Osobowych jest nam potrzebne, abyśmy mogli wypełniać nasze zobowiązania wobec Ciebie jako Klienta zgodnie z naszym Regulaminem.
Okres przechowywania: 3 lata. Przetwarzamy i przechowujemy Twoje Dane Osobowe tak długo, jak jesteś naszym Klientem i przez okres 3 lat od momentu wstrzymania lub dezaktywacji Twojego Panelu Klienta.
2.5 Klub Lojalnościowy
2.6 Rejestrując się u nas jako Klient, automatycznie stajesz się Użytkownikiem naszego programu lojalnościowego Klub Lojalnościowy. W tym celu zbieramy i przetwarzamy informacje od Ciebie, które pomagają nam rozwijać Klub Lojalnościowy oraz produkty i usługi w ramach Klubu Lojalnościowego. Zbieramy informacje o korzystaniu z benefitów Klubu Lojalnościowego, rejestrujemy i utrzymujemy saldo bonusowe w postaci punktów lojalnościowych Klubu Lojalnościowego uzyskanych za zakup Produktów i Usług w Na posiłek lub poprzez uczestnictwo w działaniach, które zostały nagrodzone przez punkty lojalnościowe Klubu Lojalnościowego. W związku z programem lojalnościowym Twoje Dane Osobowe mogą być udostępniane naszym usługodawcom, takim jak partnerzy, od których wybraliśmy zakup premii dla Klubu Lojalnościowego lub Przewoźnikom, z których korzystamy w celu dostarczenia Ci towarów.
Cel przetwarzania: Zarządzanie saldem punktów lojalnościowych i umożliwienie wymiany punktów lojalnościowych na premie w Klubie Lojalnościowym oraz dostarczenie premii.
Podstawa prawna: Wykonanie umowy o członkostwo w programie lojalnościowym Klub Lojalnościowy alternatywnie uzasadniony interes. Zbieranie Twoich Danych Osobowych jest niezbędne, abyśmy mogli wypełnić nasze zobowiązania wynikające z Regulaminu. W odniesieniu do informacji o Twoim gospodarstwie domowym, Twoich preferencjach i zainteresowaniach, które nam przekazujesz, przetwarzanie Danych Osobowych opiera się na naszym uzasadnionym interesie w dalszym rozwijaniu naszych ofert w ramach programu lojalnościowego, który jest doceniany przez naszych Klientów.
Jeśli chodzi o marketing i oferty Na posiłek i Klubu Lojalnościowego, komunikujemy się z Tobą tylko wtedy, gdy wyraziłaś/eś zgodę na tego rodzaju komunikację.
Okres przechowywania: 3 lata. Przetwarzamy i przechowujemy Twoje Dane Osobowe tak długo, jak jesteś naszym Klientem i przez okres 3 lat od momentu wstrzymania lub dezaktywacji Twojego Panelu Klienta.
2.7 Reklamacje i sprawy związane z obsługą Klienta
Gdy składasz reklamację, masz pytania do naszej obsługi Klienta lub kontaktujesz się z Na posiłek telefonicznie, za pośrednictwem e-mail, czat, SMS, w mediach społecznościowych (np. Facebook i Instagram) lub listownie, Na posiłek przechowuje informacje i komunikaty dotyczące sprawy i wszelkie dochodzenia związane z Twoją sprawą u nas. Dane Osobowe, które możemy przetwarzać, gdy kontaktujesz się z naszym działem obsługi Klienta, to informacje o tożsamości (imię i nazwisko), dane kontaktowe (numer telefon, e-mail), informacje dotyczące Twojego Panelu Klienta (np. punkty lojalnościowe, dostawy, faktury) i inne informacje, które podajesz nam w związku z Twoją sprawą. W szczególnych sprawach związanych ze zdrowiem możemy poprosić o wrażliwe informacje, takie jak alergie i stan zdrowia. Podanie takich informacji jest całkowicie dobrowolne, ale może być konieczne do prawidłowego rozpatrzenia Twojej sprawy.
Cel przetwarzania: Rozpatrywanie reklamacji i spraw związanych z obsługą Klienta, a także utrzymywanie relacji z Klientem.
Podstawa prawna: uzasadniony interes alternatywnie realizacja Umowy. Zbieranie Danych Osobowych jest niezbędne w celu zaspokojenia naszego i uzasadnionego interesu Klienta w rozpatrywaniu reklamacji, w tym innych spraw związanych z obsługą Klienta, w sposób efektywny oraz w celu utrzymania relacji między Na posiłek a Klientem w najlepszy możliwy sposób.
Okres przechowywania: 3 lata. Przetwarzamy i przechowujemy Twoje Dane Osobowe i komunikację związaną z Twoją sprawą tak długo, jak jesteś naszym Klientem i przez okres 3 lat od momentu wstrzymania lub dezaktywacji Twojego Panelu Klienta. W przypadku wrażliwych Danych Osobowych obowiązują specjalne procedury, a także opracowane wewnętrzne zasady dotyczące, na przykład, postępowania z kwestiami żywnościowymi. Przesłane informacje są wówczas przechowywane maksymalnie przez 3 miesiące, chyba że sprawa wymaga dłuższego przechowywania informacji.
2.8 Strona Internetowa i Media Społecznościowe
Kiedy odwiedzasz naszą Stronę Internetową i Konto Klienta lub odwiedzasz nas w mediach społecznościowych, automatycznie zbieramy informacje o Twoim użytkowaniu, Twoim adresie IP i śladach cyfrowych, które pozostawiasz za pośrednictwem Strony Internetowej lub za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Cel przetwarzania: optymalizacja wrażeń Użytkowników oraz rozwój funkcjonalności i przyjazności Strony Internetowej, a także możliwość prowadzenia marketingu dostosowanego do grupy docelowej, w tym tzw. retargeting za pośrednictwem Facebooka, Google i innych platform cyfrowych, m.in.
Podstawa prawna: uzasadniony interes. Ten rodzaj zbierania danych jest niezbędny, abyśmy mogli analizować, rozwijać i ulepszać korzystanie z naszych usług oraz oferować odpowiednie produkty i usługi oraz funkcje, gdy korzystasz z naszych usług lub odwiedzasz nasz Sklep Internetowy, Stronę Internetową, Panel Klienta lub w inny sposób przy kontakcie z Na posiłek za pośrednictwem kanałów i platform cyfrowych.
Okres przechowywania: 2 lata. Dane użytkownika i zdarzenia są przechowywane przez okres 2 lat od momentu wizyty na Stronie Internetowej i na naszych platformach społecznościowych.
2.9 Działania promocyjne
Regularnie kontaktujemy się z naszymi obecnymi Klientami za pośrednictwem działu sprzedaży, aby wprowadzać na rynek i proponować nowe produkty i usługi, które mogą Cię zainteresować. W ramach tych kontaktów informacje, które nam przekazujesz (np. Twoje doświadczenia i opinie na temat naszych produktów i usług), mogą być gromadzone w celu umożliwienia analizy i dalszego rozwoju naszych produktów i usług dla naszych Klientów oraz rejestrowania Twoich zakupów i preferencji oraz zainteresowań.
Cel przetwarzania: rejestracja zakupów produktów i dodatkowych usług na Na posiłek oraz zbieranie preferencji, zainteresowań i opinii dotyczących naszych produktów i usług.
Podstawa prawna: uzasadniony interes alternatywnie realizacja Umowy. Przetwarzanie jest konieczne, aby móc administrować i realizować naszą umowę z Tobą, gdy Twój kontakt z nami prowadzi do zakupu naszych produktów i usług. W przypadku innych Danych Osobowych, które nam przekazujesz, przetwarzanie Danych Osobowych opiera się na naszym uzasadnionym interesie w dalszym rozwijaniu takich produktów i usług, które są ogólnie wymagane przez zbiorowość Klientów.
Okres przechowywania: 3 lata. Przetwarzamy i przechowujemy Twoje Dane Osobowe i komunikację związaną z Twoją sprawą tak długo, jak jesteś naszym Klientem i przez okres 3 lat od momentu wstrzymania lub dezaktywacji Twojego konta klienta.
2.10 Konkursy, eventy i podobne wydarzenia
2.11 Podczas konkursów, warsztatów, wydarzeń lub podobnych działań promujących relacje z Na posiłek Dane Osobowe, takie jak imię i nazwisko, dane kontaktowe, w tym adres, mogą być przechowywane i przetwarzane przez nas i naszych potencjalnych partnerów. Przetwarzanie Danych Osobowych w związku z tym mogą obejmować komunikację przed i po uczestnictwie w konkursie lub wydarzeniu, czynności administracyjne w związku z nimi, ewentualną kontrolę wieku i wybranie zwycięzców, przekazanie nagród i innych działań związanych z realizacją wydarzenia.
Cel przetwarzania: prowadzenie warsztatów, konkursów lub wydarzeń organizowanych przez Na posiłek samodzielnie i/lub we współpracy z naszymi partnerami. Informacje, które przekazujesz nam w związku z tego rodzaju działaniami, służą do komunikacji i zarządzania konkursami, wydarzeniami i podobnymi działaniami za pośrednictwem poczty e-mail, mediów społecznościowych (Facebook, Instagram) oraz podczas różnych wydarzeń i działań organizowanych przez Na posiłek i zarządzania nimi.
Podstawa prawna: uzasadniony interes. Przetwarzanie Danych Osobowych jest niezbędne w celu administrowania konkursami, wydarzeniami i podobnymi działaniami, zarządzania uczestnictwem oraz możliwością komunikowania o wydarzeniu i dostarczenia nagród.
Okres przechowywania: Przez czas niezbędny do realizacji konkursu, wydarzenia lub aktywności klienta (w tym ewentualnej oceny zgłoszeń konkursowych).
2.12 Zobowiązania prawne Na posiłek
W celu wypełnienia obowiązków prawnych Na posiłek wynikających z ustaw i rozporządzeń regulujących wymogi w zakresie przetwarzania i przechowywania przez spółkę Danych Osobowych lub na podstawie orzeczeń sądowych lub organów władzy, przetwarzamy i przechowujemy niezbędne Dane Osobowe i powiązane informacje (np. faktury) oraz w szczególnych przypadkach ewentualnego dochodzenia, na przykład w dochodzeniu w sprawie podejrzenia przestępstwa lub oszustwa.
Cel przetwarzania: spełnienie wymogów prawnych dotyczących przetwarzania i przechowywania danych osobowych.
Podstawa prawna: Obowiązek prawny. Zbieranie, przetwarzanie i przechowywanie Danych Osobowych oraz informacji związanych z Twoją sprawą jest wymagane przez prawo.
Okres przechowywania: 3 lata. Przetwarzamy i przechowujemy Twoje Dane Osobowe i komunikację związaną z Twoją sprawą tak długo, jak jesteś naszym Klientem i przez okres 3 lat od momentu wstrzymania lub dezaktywacji Twojego Panelu Klienta. Niektóre dokumenty, o ile przewiduje to inne rozporządzenie lub prawo, mogą być przechowywane dłużej niż określono powyżej. Np. dokumentacja księgowa musi być przechowywane przez 5 lat, jednak dokumenty mogą wymagać dłuższego przechowywania w przypadku np. gdy Na posiłek toczy spór o długi lub należności. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi 6 lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – 3 lata.
3 RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH
Poniżej znajduje się lista różnych kategorii Danych Osobowych, które możemy rejestrować.
Istnieją dwie główne kategorie Danych Osobowych. Jedna kategoria to Dane Osobowe, które nam przekazałaś/eś, a druga kategoria to dane generowane przez Użytkowników, czyli tzw. Twoje zachowania zakupowe w Sklepie Internetowym i korzystanie z Usług na Stronie Internetowej, w Panelu Klienta i ogólnie za pośrednictwem kanałów cyfrowych. Zbieramy Dane Osobowe o Tobie, gdy korzystasz z naszych kanałów cyfrowych, takich jak nasze wiadomości e-mail, media społecznościowe lub reklamy w innych witrynach internetowych.
Nie zbieramy informacji o Tobie od podmiotów trzecich.
Przykłady danych osobowych, które sam mogłaś/eś nam przekazać (lub za pośrednictwem naszych usługodawców):
– Twoje dane kontaktowe (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu).
– Adres dostawy, w tym. istotne informacje dotyczące dostawy Paczek i innych usług świadczonych przez Na posiłek. Zapisywane są również współrzędne GPS, aby móc śledzić i informować o nadchodzących dostawach.
– Informacje dotyczące gospodarstwa domowego (np. liczba osób w gospodarstwie domowym).
– Informacje dotyczące płatności (np. metoda płatności).
– Informacje o Użytkowniku, które zdecydujesz się nam przekazać w celach analitycznych (oceny, recenzje, odpowiedzi na ankiety i inne zapytania).
– Odpowiedzi udzielane podczas udziału w konkursach i ankietach.
– Inne informacje, które nam przekazujesz, komunikując się z Na posiłek (np. sprawy dotyczące obsługi Klienta, reklamacje lub posty w mediach społecznościowych lub komunikacja za pośrednictwem poczty e-mail).
– Wybory Klientów, których dokonujesz w Panelu Klienta lub pozostawiasz nam w innych kontekstach dotyczących komunikacji, Twoich zainteresowań i preferencji.
– Nagrania dźwiękowe rejestrowane podczas kontaktowania się ze sprzedawcami z Na posiłek lub w kontakcie z obsługą Klienta.
– Kategoria „Dane Osobowe, które nam przekazałeś” obejmuje dane osobowe przesyłane pocztą elektroniczną. Kiedy wysyłasz do nas wiadomość e-mail, zajmujemy się treścią zgodnie z naszą polityką e-mail, która stanowi, że:
- Wszystkie e-maile są obsługiwane wyłącznie w naszym systemie zarządzania sprawami.
- Jeśli otrzymamy e-maile z Danymi Osobowymi, które mają zostać zmienione/uaktualnione, są one przekazywane do systemu obsługującego te dane po upewnieniu się, że pochodzą one z kompetentnego źródła.
- W przypadku udostępnienia w wiadomości wrażliwych Danych Osobowych, takich jak informacje o przekonaniach religijnych lub poglądach politycznych, informacje te nie są rejestrowane.
- Informacje o stanie zdrowia mogą zostać zachowane pod warunkiem, że jest to istotne dla wykonywania naszych usług w stosunku do Ciebie lub dla zaradzenia zaistniałej sytuacji wymagających podjęcia działań z naszej strony.
- Jeżeli skontaktujesz się z nami spontanicznie za pośrednictwem poczty e-mail, a nie znajdujesz się jeszcze w naszym rejestrze, nie nastąpi rejestracja Twoich Danych Osobowych.
– Przykłady Danych Osobowych generowanych przez Użytkowników, które są gromadzone podczas Twoich wizyt na Stronie Internetowej, Panelu Klienta lub za pośrednictwem innych kanałów i platform internetowych powiązanych z Na posiłek:
- Informacje o Twoich wizytach i korzystaniu ze Strony Internetowej, Panelu Klienta lub innych kanałów (mogą to być dostęp do stron, „kliknięcia” i ruchy myszy).
- Twoje odniesienia do zakupów, na przykład sposób interakcji z reklamami lub promocjami oraz oferty i rabaty, które otrzymałeś i wykorzystałeś u nas.
- Informacje dotyczące komputera i oprogramowania, takie jak unikalny identyfikator, adres IP, system operacyjny, typ przeglądarki, szybkość połączenia i dostawca Internetu.
- Twoja historia transakcji dotyczących zakupów produktów, usług, usług dodatkowych itp.
- Twoja aktywność w Klubie Lojalnościowym, w tym zdobyte punkty lojalnościowe i odebrane nagrody za pośrednictwem Klubu Lojalnościowego.
4 OTRZYMYWANIE I UDOSTĘPNIENIE DANYCH OSOBOWYCH
Aby realizować dostawy i móc oferować nasze usługi i produkty, musimy udostępniać Twoje Dane Osobowe naszym podwykonawcom i partnerom, takim jak Przewoźnicy, firma księgowa, firmy komunikacyjne i marketingowe, firmy zajmujące się rozwiązaniami płatniczymi, firmy windykacyjne, dostawcy produktów i systemów hostingowych i e-mailowych etc. W tym zakresie firmy te działają jako tzw. procesorzy Danych Osobowych i przetwarzają informacje w naszym imieniu i zgodnie z naszymi instrukcjami. Kiedy Twoje Dane Osobowe są udostępniane procesorom Danych Osobowych, odbywa się to wyłącznie w celach, które są zgodne z celami, dla których zebraliśmy informacje (np. aby móc wypełnić nasze zobowiązania zgodnie z Regulaminem). Posiadamy pisemne umowy zgodne z RODO ze wszystkimi procesorami Danych Osobowych, dzięki którym gwarantują oni bezpieczeństwo przetwarzanych Danych Osobowych i zobowiązują się do przestrzegania naszych wymogów bezpieczeństwa i ograniczeń przetwarzania.
Twoje Dane Osobowe są przechowywane i przetwarzane głównie na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), ale mogą być ujawniane innym firmom spoza EOG i przetwarzane tam przez naszych dostawców i/lub ich podwykonawców. W stosownych przypadkach umowa z procesorami Danych Osobowych reguluje, że wszyscy procesorzy spoza EOG spełniają te same wymogi bezpieczeństwa, co dostawcy z EOG.
Podejmujemy wszelkie uzasadnione niezbędne kroki, aby zapewnić bezpieczne przetwarzanie danych osobowych zgodnie z RODO, niniejszą Polityką Prywatności i naszymi instrukcjami.
4.1 Google Analytics i Facebook
Dwóch odbiorców Danych Osobowych, Google Analytics (Google LLC) i Facebook Inc., ma siedzibę w Stanach Zjednoczonych. W takich przypadkach niezbędną gwarancję przekazywania informacji do Stanów Zjednoczonych zapewniają firmy posiadające certyfikat zgodnie z Tarczą Prywatności.
Aby stale ulepszać i rozwijać nasze interfejsy internetowe dla Klientów, Na posiłek zajmuje się analizą Strony Internetowej. Oznacza to, że mierzymy aktywność na naszej Stronie Internetowej oraz w Panelu Klienta i przesyłamy ją do naszego narzędzia analitycznego Google Analytics firmy Google Inc.
- Wszystkie informacje przesyłane do Google Analytics są anonimowe, co oznacza, że nie zawierają żadnych Danych Osobowych.
- Zgoda na śledzenie i analizę Strony Internetowej może zostać cofnięta w dowolnym momencie, pobierając i instalując dodatek do przeglądarki ze strony Google, który blokuje korzystanie z Google Analytics. Zobacz https://tools.google.com/dlpage/gaoptout
- Więcej informacji na temat Polityki prywatności Google można znaleźć pod adresem https://policies.google.com/privacy?hl=en_US
Korzystamy z retargetingu za pośrednictwem Facebooka. W tym celu niektóre Dane Osobowe (e-mail, kod pocztowy, adres pocztowy) są udostępniane Facebookowi. Więcej informacji na temat ochrony Danych Osobowych przez Facebooka można znaleźć pod adresem https://www.facebook.com/business/gdpr.
4.2 Linki do zewnętrznych Stron Internetowych
W przypadku, gdy na naszej Stronie Internetowej mogą się pojawić linki do zewnętrznych stron internetowych podmiotów trzecich (np. naszych partnerów, reklamodawców), nie są one objęte niniejszą Polityką Prywatności. Na posiłek nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zawartość stron internetowych, do których prowadzą linki ze Strony Internetowej. Jeśli klikniesz na link do takiej zewnętrznej Strony Internetowej lub korzystasz z usług podmiotów trzecich, ważne jest, aby przeczytać i zaakceptować politykę prywatności takich podmiotów trzecich przed ujawnieniem im jakichkolwiek Danych Osobowych.
5 PLIKI COOKIES – ”CIASTECZKA”
5.1 Na posiłek używa „ciasteczek”, które są małymi plikami tekstowymi z naszego serwera internetowego i są przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym np. w komputerze, telefonie czy tablecie. Instalacja ciasteczek jest konieczna do prawidłowego funkcjonowania Strony Internetowej i najlepszego doświadczenia związanego z korzystaniem z niej. Używane są w celu zbierania statystyk dotyczących Twojego korzystania ze Strony Internetowej, utrzymania zalogowania na Stronie Internetowej i przedstawiania adekwatnych treści marketingowych Klientom.
5.2 Na Stronie Internetowej ciasteczka są wykorzystane w celu zbierania danych, np. odwiedzanych stron, interakcji i w celu rejestracji zamówień. Sugerujemy, abyś wyraził zgodę na zbieranie ciasteczek, w przeciwnym razie Strona Internetowa nie będzie działać zadawalająco i miała pełnej funkcjonalności.
Niektóre ciasteczka są niezbędne, to znaczy, że bez nich Strona Internetowa lub jej komponenty nie będą mogły być wykorzystywane przez Ciebie. Bez nich nie będziesz miał możliwości przeprowadzenia zakupów czy korzystania z Panelu Klienta.
Strona Internetowa wykorzystuje również tzw. ciasteczka podmiotów trzecich stron trzecich, co oznacza, że informacje o Tobie mogły zostać uzyskane od kogoś innego, takiego jak Google lub sieci społecznościowych lub mogą zostać ujawnione podmiotom trzecim. Przykładem są ciasteczka do retargetingu, które ujawniają informacje, że odwiedziłaś/eś naszą Stronę, dzięki czemu nasze reklamy są wyświetlane na innych stronach internetowych lub sieciach społecznościowych. Ciasteczka podmiotów trzecich mogą być również wykorzystywane do analizy wewnętrznej poprzez wysyłanie informacji na przykład do Google Analytics.
5.3 Poprzez korzystanie ze Strony Internetowej akceptujesz korzystanie z ciasteczek. Jeśli nie chcesz, aby ciasteczka zachowywały się np. na Twoim komputerze możesz temu zapobiec w następujący sposób:
- W ustawieniach Twojej wyszukiwarki możesz zmienić ustawienia tak by nie zachowywały ciasteczek. Pamiętaj tylko o tym, że bez aktywnych ciasteczek nie będziesz mógł zrobić zakupów lub korzystać z Panelu Klienta.
- Możesz manualnie usuwać ciasteczka w Twojej wyszukiwarce. Twoja historyka i ustawienia nie będą przechowywane.
- Większość wyszukiwarek posiada funkcję prywatnego surfowania albo surfowania inkognito, co oznacza, że wszystkie ciasteczka są usuwane za każdym razem, gdy zamkniesz Twoją wyszukiwarkę.
6 TWOJE UPRAWNIENIA
RODO, art. 7, 16-21 przyznają Ci następujące uprawnienia związane z przetwarzaniem Twoich Danych Osobowych:
– prawo dostępu do Danych Osobowych (art. 15 RODO)
– prawo do sprostowania Danych Osobowych (art. 16 RODO)
– prawo do usunięcia Danych Osobowych (tak zwane prawo do bycia zapomnianym (art. 17 RODO)
– prawo do ograniczenia przetwarzania Danych Osobowych (art. 18 RODO)
– prawo do przeniesienia Danych Osobowych (art. 20 RODO)
– prawo do wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania Danych Osobowych (art. 21 RODO)
– prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
– prawo do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych (art. 7 RODO)
7 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
7. 1 Gwarantujemy Ci poufność wszelkich przekazanych nam Danych Osobowych i zapewniamy, że Na posiłek stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych Danych Osobowych adekwatną do zagrożeń oraz rodzaju danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza Dane Osobowe przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem Danych Osobowych.
7. 2 Regularnie przeglądamy i aktualizujemy niniejszą Politykę Prywatności w związku ze zmianami w przepisach prawa oraz nowymi podejmowanymi przez nas działaniami mającymi na celu podniesienie bezpieczeństwa Twoich Danych Osobowych.
7. 3 W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką Prywatności zastosowanie mają odpowiednio przepisy RODO oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.